19 Temmuz 2011 Salı

En özel Cunda günü

Bir çırpıda yapılan plan .
Sabahın ilk ışıklarıyla çıkılan keyifli bir yol.

Sonunda sorun çıkmadan sevgilim için hazırladığım doğumgünü süprizi. 

Bir tatil klasiğine dönüşen Susurluk tostu ile kahvaltı.

 Yolun sonunda bizi oldukça sıcak bir hava bekliyordu. Çok enteresan ki Cunda nın en sıcak günüymüş . Ne hoş bir tesadüf , benimde en sevdiğim günü yılın .


Otelimizin yol tarifini alırken , Cumhuriyet fırınından yukarı dediklerinde böyle bir fırın beklemiyordum . İlk günkü özelliğini koruyan .
Odamızı beklerken bize eşlik eden sevimli çay bardakları,
ve ev yapımı kurabiyeler 
Bardaklarımızın geldiği şirin dolap 
Mekan dergisi için otelin çekimlerini yapan arkadaşımız öyle farklı sunmuş ki , herşey  olduğunda 3 kat daha büyük görünüyordu. Yinede çok otantik bir havası vardı.

Her detay özenli ,
ve sıcacıktı.

Bende o detayları göstermeden edemiyeceğim.


Oldukça yoğun işçilik sergilenmiş .

Taş ev özelliğinin yanı sıra, o zamanlarında yaşanmışlığı hissettiren detaylar.

Cunda da konaklama için iyi bir alternatif . İlgilenenler olursa Ziya Bey Konağına bir ziyaret.
Plaja fayton ile yapılan yolculuk aşırı sıcak ama keyifliydi.

Aslında çok değil 2 yıl önce gelmiştim en son ,fakat öyle değişmiş ve gelişmişki ada , bu beachi görünce biran farklı bir yerdeyim sandım. ve doğallığını hiç bozmamışlar. Tıpkı denizin içindeki şu kalıntı gibi

Buz gibi gül şurubu ile hazırlanmış kokteyl

Güneşlenmek yerine , bungolovlardan burnumu bile dışarı çıkaramadığım anlar. Hep yaşarım ilk gün güneş çarpmalarını ve bu sefer kendime  verdiğim sözü tuttum.

Herşey öylesine doğaldıki , o toprakta yetişip büyümüş gibi.

Deniz sefamızı kısa kesmek zorunda kaldık. Akşam düzenlenecek düğün organizasyonun hazırlıklarına çok erken başlamaları sebebi ile.

Sokak araları tarihi evlerle dolu.
Fakat birçoğunun balkonu yok . Ahh birde olsaymış. Genelde hepsinde küçük bahçeler var. Görünen balkonlar ise sonradan ilave edildiği için binanın mistik havasını biraz bozmuş.

Hediyeliklere bakmadan olur mu? Merkezde tarihi bir binaya sahip dükkandaki saatler tasarım harikalarıydı.

Keşke şu sevimli korkuluk için bir bahçeye sahip olsaydım.



Akşam üzeri gezdiğimiz sokaklar , aslında öyle çok detay vardı ki .

Hiç oldumu bu kablo kirliliği. Zaten öyle yoksun kalmış ki ilgiden zavallı bina.

Mavi ile beyaz aşkının kanıtı.

Limanda damlasakızlı ne varsa tüketilen mekanların müdavini balık sürülerinin ziyareti.

Tükenmeyen sabır, umutlu bekleyiş . Neden olmasın ?

Sessizliğin ,günün son demleriyle buluşup objektifime verdiği pozlar.

Bugüne kadar yediklerimin en iyisiydi . Ama belkide bilmediğim daha iyileride vardır . Umarım birgün onlarıda tadma şansım olur.

Gecenin her noktasından yükselen  farklı farklı  melodileri. Alaçatı sokaklarını düşündümde , henüz bakirliğini yitirmediğini anladığım taş sokaklar

Fazlasıyla tarihi hissediyorsun herbir köşede.

Ve bizde tam ortasındayız tarihin .
Araya sıkışan tiki tikiler.

Mutluluğuma ve keyfime diyecek yok  mumlarda yok belki ama biliyorum ki başbaşa geçirilen doğumgünleri özeldir  ve unutulmayacak.

Güne karışan çiçek kokuları .
Cundanın merkezi neresi diye sorarsanız Moshos Taverna derim . Anlıyamadığım bir şekilde hangi yönden gidersek gidelim hep bu noktadan geçtik  :) Yada bizi çekiyordu kendine .

Taş kahvenin kahvesinden mahrum edilirmi insan ?  Etmedim tabiki kendimi

Renk cümbüşüne bayıldım.

Dubakalımın gündüz halleri.

Ve dönüş yolu . Çok şey sığdırılan  az saatler  bitmiş ve yaşanmışlıklara mutlu kareler eklenmiştir, tatlı bir yorgunlukla.


Ve cebini doldurduğun anılar da ,   yeni yerlerini alırlar ,baktıkça hatırlanmak üzre.
İyiki doğdun sevdiğim , iyiki varsın

22 yorum:

tubitos dedi ki...

ohhh böyle sürprize can kurban ne güzel bir hediye canım nekadar incesin =) cundaya aşık olan biri olarak her fotoyu tek tek inceledim öyle keyif aldımki, taşkahvenin kahvesinden içmiş kadar oldum. mutluluğunuz hep böyle olsun, nice sürprizlere =)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Bence uzun tatillerden ziyade kaçamaklar daha keyifli oluyor:) Fotolar çok keyifli:) Eşinin doğumgünü mutlu olsun:)

Hande dedi ki...

önceki sene gitmiştim, ama bizimkisi kısa bir akşam gezmesi idi. Fazla gezmediğim halde çok beğenmiştim, ama bu fotoğraflardan sonra aşık oldum diyebilirim. tekrar gidip orda kalmalı ve bol bol gezmeli .)

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

en kotu gununuz boyle olsun. Sevgi dolu birlikteliginiz hic bozulmasin insallah:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

elifcim, ne yüce bir insansın sen. bende hep boyle tatil suprızı bekledım omrum boyunca. :) ayvalık cok guzel bır yer dımı. ben melısayla taskahveye gıtmıstım, resım hocam workshop yapıyordu. cay ıcıp resım yapmıstık. kırmızıyıda sevdım, gezmek ısterdım.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Elifcim,eşinin doğum günü kutlu olsun , birlikte nice yaşlarınız olsun...
Çok güzel bir hediye vermişsin eşine:)
Ben de Cundaya çok gittim ,çok severim.Fotolarınla tekrar gezmiş oldum,hele ki Taş kahvede kahve keyfi harika!
Sevgiyle kal!

Giz dedi ki...

Cunda'ya yıllar önce bir kez gitmiştim o da Kaz Dağlarına giderken uğrama şeklindeydi, ne kadar muhteşem bir yermiş böyle resimlere bakarken hayran kaldım. Alaçatı'yı seven biri olarak Cunda'ya fotoğraflardan bile bayıldım. Her şey çok güzel ancak sen de harika fotoğraflandırmışsın canım her bir detayı okuyanlara yaşatıyorsun adeta. Taş duvarlar, dantel yatak örtüleri, cumbalı evler.. her şey çok güzel, yaz bitmeden bir haftasonu kesinlikle kaçacağım Cunda'ya :)


http://gizliteras.blogspot.com/

Elifinelizi dedi ki...

kızlar , şekerler
ne güzel şeyler yazmışsınız. tüm dilekleriniz içinde çok mersi .
Hee birde Cunda kızkıza bir tatil içinde çok uygun haberiniz olsun :)

Mehlika Yıldırım dedi ki...

her karede "ayy ne kadar güzel, ayy çok hoş, harika" diyerek okudum postunu canım, süper bir süpriz olmuş, hep böyle birlikte ve mutlu olun, maşallah =)

aşgaane dedi ki...

ben cundayı çok severim,keşke burda bi evim olsaydı diye iç geçiririm her gidişte:) fotoların her biripek keyifli,pek renkli:)kaldığınız konağa bayıldım,tam nostaljik:) eşine SENİNLE BİRLİKTE uzuuunn ve çok mutlu bi ömür diliyorum:)

rebeltakipte dedi ki...

eskiden ailemle her sene ayvalığa tatile giderdik,cundanın yeri bende ayrı,fotoğraflara bakınca iç geçirdim şimdi,çocuk olmayı özledim bennn :(

Elifinelizi dedi ki...

Mekila;
amin inşallah :)

Hayat güzel ;
teşekkür ettim ,
ya sorma bakıyosun konaktan evlerde uydu, çamaşırlar dedim ki içimden ben çaba harcıyorum buraya gelmek adına ve burda yaşıyan insanlar var . İlerde bir planımız var bu konuyla ilgili umarım gerçekleşir :) seninkide :D

Rebeltakipte ;
evet bende heryaz olmasada gitmişliğim var öyleki Cundaya karayolu ile gitmek mümkün değildi :)o zmanlar gerçi gitgite bakirliği kalmamış :(

Aslı dedi ki...

Haftaya perşembe günü motorla Ayvalık'a doğru yola çıkacağız, gerçi bizimkisi 1600 kilometre civarında olacak ama sizinki gibi keyfili bir yolculuk olur umarım :) Fotoğraflara bakınca Ayvalık'ı zannettiğimden de fazla özlediğimi fark ettim, bu hafta koşa koşa geçse de biz de gitsek!

Doorstepping dedi ki...

Keyifli post sonucu Cunda isteği depreşti :))

Elifinelizi dedi ki...

Aslı;
Vayyyy motorla hemde heee . Süper bir yolculuk olur eminim
Ne 1600 kmm nerelerden geliyosun yahuu sen :D

Elifinelizi dedi ki...

Doorstepping;
her baktığımda benimde depreşiyor ne söyleyim :)

Aslı dedi ki...

İnşallah, heyecanla gün sayıyorum :) Doğu anadoludan yola çıkacağız, önce Trabzona gidip sonra karadenizden geze geze Ayvalık'a...

Elifinelizi dedi ki...

hakikaten heyecan verici .
bizim yolumuz sadece 285 km di.
Sen kullanıyormusun ? yoksa benim gibi artçımısın ?
motorunuz ne
merak ettim bol bol resim o zaman :)

Aslı dedi ki...

Ben bisiklette bile dengemi zor sağlıyorum desem :)) Artçıyım,muhtemelen de hayat boyu öyle kalacağım. Motorumuz bmw 1200 gs. Yolda fotoğraf çekmeyi hep unutuyorum ama bu defa yol çok uzun, unutmam mümkün olmayacak galiba :)

Elifinelizi dedi ki...

Yaaa ne güzel bizdede chopper ve max scoter var . scoter aldıktan sonra eşimi ikna çabalarım başladı enduro alması konusunda. ve çok beğendiğim bir motora sahipsiniz :) tam 1600 km yol yapmalık.
Öyle demeya bende trafiğe karşı bir ürkekliğim var ama son zamanlarda deli gibi kullanmak istiyorum. çok fena
Cunda hakkında belki alternatif fikirler verebilirim . Misal rakı balık yapıcaksanız mutlaka önceden rezervasyon gibi .

Aslı dedi ki...

Teşekkürler :) Arabanın kışın kaloriferini yazın da klimasını biraz zor bırakırım ben sanırım. Artçı olmak, eşimle seyahat etmek güzel ama kullanmak farklı... Ayvalık eşimin anne tarafından memkeleti, bu yıl da cunda tarafına taşındılar, tadından yenmeyecek yani :))

Elifinelizi dedi ki...

oooo ne harika keşke ben senden yarım alsaymışım :D
umarım herşey güzel geçer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...