13 Ağustos 2011 Cumartesi

Sütlü Kıtırcık

Geçenlerde tamda tatlı krizi vakti gelmiş iken Sevgili Arzu kadayıf muhallebi filan bişiler yazdı . Kocaman turtamı yemiş bitirmiş ve yeni bir arayış içindeydim . Kadayıfı genelde Ramazanlarda sütlü halini pek severim . 
Dedimki Arzuya '' Anlat bana biraz nasıl bişi bu ''
Cevabı çok kısa oldu "1 kat muhallebi sonrasında kavrulmuş kadayıf tekrar muhallebi" 
 Şu uydurmasyonlara meyilli fikrim kendi çapımda bişiler yaptı. 
Daha öncede yediğimi anımsadığım taddan farklı bir boyuta ulaştım :)
Biraz yediklerinizde tane ağzınıza gelsin , kıtır kıtır olsun diyorsanız ,misal Kafkasın meşhur balbadem pastası , karamelli dondurma , kadayıf dolması gibi, Bu tarifide deneyin derim .
Ölçülerde Elifçe oldu biraz yani göz kararı ama yinede bardak ve kaşığa vurmaya çalışıcam .
Şimdiden iyi kıtırdatmalar.
Malzemeler:
250 gr kadayıf 
1,5 çay bardağı şeker
1 çorba kaşığı dolu dolu tereyağ
1 büyük avuç el yordamıyla kırılmış ceviz iri parçalı yani 
Kreması;
Bu krema benim hep cebimde gezer :D hertürlü tatlı için uygundur kendisi.
2,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı tepeleme un
6 silme çorba kaşığı şeker

100 gr margarin yahut tereyağı

1 paket vanilya.

Hazırlanışı;
Kadayıfı koyu sarı olana kadar tavada kızartıyoruz. Sonrasında şeker ve cevizide ilave edip miss gibi koku gelene kadar kavurmaya devam ediyoruz. Ocaktan almadan tereyağınıda ilave ediyoruz. Tepsiye sermeden ılık olması gerekiyor çünkü kalıp şeklinde kalıyor tavada.

Sıra geldi kremaya . Margarin ve vanilya hariç tüm malzemeyi tencereye koyup karıştırıyoruz. Muhallebi kıvamına gelmek üzereyken yağımızı , ocaktan almadan vanilyayıya ilave ediyoruz. .
Ben 28 cm 28 cm kare bir kap kullanmayı tercih ettim . 
Kremamız çok az oluyor korkmayın yanlışlık yok devam .Kabın alt zeminini kaplıyacak kadar krema döküyoruz. 1 mm kalınlığında anca oluyor. Sonrasında soğutuyoruz. soğuduktan sonra kavrulmuş kadayıfın hepsini ince tabakanın üzerine seriyoruz. Son olarakta Kalan azıcık kremayı sos edasında kadayıfın üzerinde gezdiriyoruz.
Ve soğumaya. Kadayıf ve karemelize olmuş şeker ağza kıtır kıtır geliyor . Ben ilk tabağımı bu şekilde yedikten sonra 2.tabağıma soğuk süt gezdirdim . Böylede ayrı bir mükemmel lezzet çıktı ortaya . Serviste ayrı bir zengin göründü . Sizde deneyin hangisini daha çok beğendiyseniz bi ara yazarsınız. (Ahududular tamamiyle görseldir bu lezzetle bağdaşıcağını pek sanmıyorum . Çekimden sonra hüpletiverdim .)
Tatlı bir hafta sonunuz olsun sevgi kıtırcıkları




11 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun canm

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

çok merak ettim, kolay bişi
bende yapayım

Adsız dedi ki...

Tiene un aspecto delicioso.

rosa-deandarporcasa.blogspot.com

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık mutlu hafta sonları =)

pelinpembesi dedi ki...

oooo ellerine sağlık !!

Elifinelizi dedi ki...

Muhabbet sofrası ,
Teşekkürler ,

Elifinelizi dedi ki...

Zeynepcim,
Oldukça kolay yapımı ,lezzetinide ben sevdim. Deneyince sonucu söylersin :)

Elifinelizi dedi ki...

Olga/Rose;
hacer un esfuerzo muy sabroso :D

Elifinelizi dedi ki...

Sema ;
teşekkürler sanada:D

Elifinelizi dedi ki...

Buket ;
Sağol canım :D

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Elifim; bu tatlı dilim dilim kesilebilen bir şey oluyor normalde ama sen Elifçe yapmışsın dediğin gibi. Lezzetinin nefis olduğu her halinden belli lakin:)) Ellerine sağlık canikom..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...