9 Mayıs 2013 Perşembe

Pelur PonPon yapımı


Birde benden ;

 Birçok kişi pelur ponpon yapımını anlattı aslında çeşitli sayfalarda . Buna rağmen  yapılışını anlatan bir post hazırlamam için çok fazla mail aldım .Peki öyleyse birde benden izleyin :)
Pelur Ponpon serüveni Aras'ın hastane süslemelerinde konseptin ponpon olmasıyla başladı . Detayları şurda , şurda ve şurada görebilirsiniz.  Sanırım 2 ay boyunca ponpon yaptım kağıttan , kumaştan , yünlerden . Sonrasındada ara verdim uzunca bir süre . 
Çok zor değil aslında ama sadece biraz kağıtların inceliği çalışmayı zorlaştırıyor. Eski zamanlarda birkaç varak çalışması yapmıştım . Varak  aynaları   şurda ve şurda görebilirsiniz  . Durum böyle olunca biraz hakimiyet bendeydi .
 Uygulamak ayrı  ,öğretmek ,anlatmak apayrı  bir olay. İyi bir öğretici olduğum söylenemez . Umarım fotoğraflar aydınlatıcı olur.

 Gerekli malzemeler
Pelur kağıdı
Makas
Falçata
Biraz kalın dantel ipliği (benimde elimde olan bir ipti ,kaymayan herhangi bir çeşit olabilir.



Ponponları çok minik olduğundan kağıdı 4 kat kullandım .
yelpaze yapar gibi katladıktan sonra iple orta kısmından bağladım.


Uç kısımlarının köşelerini yuvarlatarak kestim .
Tümüyle açtıktan sonra katlarını ayırarak biçimlendirdim .

Sonraki adım sizin yaratıcılığınıza kalmış .
Danteller kurdelalar bazen bir şişede bazende bir yatağın başucunda . Heryerde çok sempatik durduğu kesin . Hâl böyle oluca bende alabildiği yerde kullandım.
Neyazıkki bu şişelerden bize kalmamıştı. Sonunda birilerinden yalvar yakar isteyince artık odamızı süslüyor  .
 Pelur kağıtları Bursa'da yaşayanlar Sönmez iş merkezindeki kırtasiyelerden bulmanız mümkün.Renk seçenekleri kısıtlı ve ebatları küçük olduğundan ben gilika.com adresinden satın aldım . Renkler karşısında deli olabilirsiniz.
Tabii sonrasında heryeri bastı ponpon .


Uzunca bir zaman sonrasındaa , özlemişim minik minik kumaş parçalarını .
Detaylar için Atölyemania.


5 yorum:

Şepşeker dedi ki...

Çok şık olmuşlar ;-)

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürlerrr :)

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık çok hoşlar.Ancak pelur kağıtlarında istediğiniz renkleri nereden temin ediyorsunuz? Somon,cam göbeği gibi ara renklere ihtiyaç duydum ancak bulamıyorum,yardımcı olursanız sevinirim.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık hepsi çok güzeller.Ancak pelur kağıtlarında istediğiniz renkleri nereden temin ediyorsunuz?Somon ,cam göbeği gibi ra renklere ihtiyaç duydum ancak hiç bir sitede bulamıyorum,bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.İyi günler

Elifinelizi dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum
kağıt vs.com den almıştım orda ara tonlarını bulmanız mümkün

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...