16 Temmuz 2012 Pazartesi

Kaçış

''Güneş girmeyen eve doktor girer ''.
Nerdeeee o eski güneş ışınları . Şimdilerde beyin pişiren , insanın gırtlağına basan sıcaklığıyla köşe bucak kaçmaya çalıştığımız . 
İyi hoş güzelde ,  sabahtan akşama güneşe maruz kalan caanım evim şu sıralar çekilir gibi değil .
Bağımlılık yapan klimanın o kuru havasına esaretimiz daha ne kadar devam edicek bilemiyorum .Göçebe hayatı yaşadığımız uykusuz geceleride eklersek , ne zaman ayaktayız ne zaman uyuyoruz belirsizlik içinde yaşayıp gidiyoruz.


 
 Pazar gününün dehşet sıcak olacağını öğrenince tabiki 2500 rakım en iyi alternatif olucaktı bıktığımız o mekanik havaya . Kaçış noktası Çobankaya
Zirveye geldiğimizde hâlen kavurucu sıcağın etkisinde kalınca bildiğiniz şok etkisi oldu bizde. 

Geçtiğimiz yıl  Şurdaki yazımda yazdığım üzre titremekten birbirine geçen dişlerimizin zangırtıları güne damgasını vurmuştu oysaki .

Günü geceye bağlıyacağımızı biliyorduk ama sabahlasakta biraz üşüsek diye saatleri devirdikte yinede serinlemek pek mümkün olmadı.

Yorumsuzz

 Bursanın nüfusu 2,5 milyon  ise kesin 1 milyonu dağda çamların arasındaydı . Çobankaya 'ya gidene kadar heryer insan araba  müthiş kalabalıktı .

 Tabi bunun dönüşünün muhteşem olucağını biliyorduk .

Malûm oksijen geniş miktarda damarlarda , yemeden içmeden durulmuyor.

Dağ yolunun en güzel etini yemek isteyenler mutlaka Küçük Ev' e uğramalısınız . Ortamın salaşlığına inat ev yoğurdu , bahçe ürünlerinden yapılmış çoban salata ve leziz etler . 

Mekan yol kenerına yakın olunca günübirlikçilerin ızdırap dolu dönüş yolculuğuna tam tamına 3,5 saat şaitlik etmiş olduk . Şaka gibiydi tampon tampona bitmek bilmeyen ,uzayan ardaşık araba dizinleri .Bizde bu ızdıraba katılmamak için akşam yemeğini oldukçaaa uzun tuttuk . Hayatımda ilk defa gece saat 11 de tşörtle dağ yolu keyfi yapmış olmam durumun ne kadar vahim olduğunu birdaha anlamama sebebiyet verdi .


 Ve akla düşen günün özetini anlatan video .

 Yıllar geçer ,izler acı tatlı birikir çizgilerde .
Dönüp bakarsın bazen ardına , öyle çok şey sığdırmışsındırki ,sığdıramadıklarına yanarsın . Hızlanır kalp atışların ,eklersin gelecek günlere  .
Aynada göremediğin ,içine sıkışmış çocukluğunu , gençliğini yaşarsın .
Yaşarsın da tadına doyamazsın .
Armağanım , Mucizem 
Nice yaşlara ...

13 yorum:

Ayca Karaoglan dedi ki...

Bir kaçış planı da bize lazım :)

Mutlu Eller dedi ki...

Oh ne güzel, dağ havası diyecektim ama orası da sıcakmış demek!
Hep derim, yaz mevsimini sebze-meyve bolluğu dışında sevmem. Kış her haliyle kabulümdür. Kasvetli havalar da öyle. Alayım çayımı, kahvemi oturayım dergi karıştırayım, tv izleyeyim, sohbet edeyim. Bayılırım:)
Yaz bana hiç yaramaz, cildim leke yapar, güneşlenmeyi sevmem, klimalı ortamı sevmem, vıcık vıcık tatil mekanlarını sevmem...
Neyse biz konuşsak da bir şey değişmeyecek. Ama en çok neye hastayım bilir misin, yaz gelsin yaaaaa diyenler en çok şikayet edenler:))))

Elifinelizi dedi ki...

Ayça ;
herkeze lazım :D

Elifinelizi dedi ki...

Semi ;
düşüncelerine katılıyorum kesinliklede bir türlü söyleyemem toplum arasında :S çünkü ben ne zaman yağmuru , ılık havayı sonbaharı seviyorum ,sıcaklarla aram kötü desem bildiğin uzaylı muamelesi görmüşümdür . Baktım ki başedemiyorum susmayı tercih ederim . Bilemiyorum ama bu sıcaklar bırak yazı hayattan soğuttu beni . Güneş açsın enerji versin dedik bunu istedik lakin bu kadarı fazla geldi sanırım .

Kuzununannesi dedi ki...

oncelıkle ak huzur saglık ve sans dolu yıllar dılıyoum bırıcık esınle:)) sonra : dag havası ve kavun nasıl guzeldr emınım , nem cok fena yagmur yagsa rahatlayacak emınım ama ... o agaoğlu nedır anlayamadım :) yazı cok severım nemı olmasın ısı sevmem pofff..hep yaz olsa ama nemsız:)) sen kuzucugunla dınlen mıskınles ohooo bosver bız calısırken sen sıcaktan bunal en guzelı :))) kocaman sarıldım sana

Ebygale dedi ki...

Elifcim bahsettiğin yerlere gitmedim daha hiç ama en kısa zamanda gitmek isterim, oralar bile sıcak demek, ufff, ben de sevmiyorum yazı, hep söylerim hem de, kesinlikle 4 mevsim bahar yaşamalıyım mutlu olmak için ben, sağlığınız iyidir umarım. Mucizenin yeni yaşı kutlu olsun canım. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Uludağ'ın eteklerinde yaşıyorum ama henüz çekirge den yukarı çıkabilmiş değilim :) Sayende bi yer daha öğrenmiş oldum, teşekkürler... Yaşasın senin de hayatında bir yengeç erkeği :) Gerçekten mucize gibiler dimi? Benim mucizenin doğum günü ise dündü... öpüyorum, sevgiler, selamlar :)

Elifinelizi dedi ki...

Kokosskelebek;
teşekkürler canım
keşke şöyle bir yağsada rahatlasak .
Ağaoğlumu ? Kartanesi adında güzel bir otel vardı onu satın almıştı bildiriyor gözümüze sokar gibi :)
Ben işleri askıya aldım . Dnlenmedeyim

Elifinelizi dedi ki...

Ebygale;
Sıcaklar için gerçekten Bursalılara nefes aldıran alternatifler biz bazen 1 geceliğine kamp kuruyoruz dahada bir keyifli oluyor.

Elifinelizi dedi ki...

Deniz yıldızı;
Dağ yolu sağlı sollu cennet gibi kaçış noktalarıyla dolu :)
Çok şanlı olduğumu düşünüyorum . Ne mutlu sanada eşinle uzun yıllar .
Keşke oğlumda yengeç olsaydı :D
Kesinlikle öyle mucize , öğretmen , çok iyi bir dost :D

Süreyya dedi ki...

Ne güzel bir yermiş, çok güzel bir gün olmuş :)) Nice mutlu yıllar diliyorum :) sevgiler..

AdanınAnnesi dedi ki...

Son paragrafa kadar herşey iyiydi, ama yazı beni çok duygulandırdı.
Sevginiz, huzurunuz hiç bozulmasın, nice güzel yaşlar, yıllar üçünüze:)

Unknown dedi ki...

Oksijen dolu kaçışlarda insanın bedeni değil ruhu da dinleniyor adeta :) nasıl mutluluk veren bir doğa orası öyle, resimlere bakarken bile içim açıldı. Göze, ruha, son paragraf ile kalbe de hitap eden harika bir post olmuş canım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...