3 Ekim 2012 Çarşamba

Bebek araç gereçleri


Araştırdıkça rahat , kolaylık ve huzur için yapılması gereken çok fazla detay olduğunu anladım . Aslında deneyip tavsiye etmekte fayda var lakin şimdilik hazırlık aşamasında olduğumuzdan ve sonralarıda fırsatımın olup olmuyacağını tam olarak bilemediğimden önümü kış tutuyorum .
Ben elimden geleni yapayımda sonra kozlar bizim Çılgında .

Sabır örneği teşkil eden şurdaki yazımda sepetin hazırlıklarından bahsetmiş . 

Ham şekildeki hasır sepete birde böyle tekerlekli bir platform hazırlattım . Çancılarda tornacı bir Hüseyin usta varki her derde deva . Resim yada şablon götürmeniz kâfi . Tezgahından kısa bir süre sonra hayal ettiğiniz ahşap objeye kavuşuveriyorsunuz. Elimde taşırken bu mekanızma inanılmaz merak uyandırdı . Yurdum insanı , hatta durdurup  ne olduğunu soranları anlatmıyorum bile.

İçinede  minicik bir yatak örtüsü en  erkek fistosunda  :)

Bizim miniğin , minik yatağı . Bebekler dünyaya geldiği ilk günlerde küçük yerlerde uyumayı çok seviyorlarmış , kendilerini daha bir güvende hissediyorlarmış . Bilmem ki yaşayıp göreceğiz .

 Ve son halimizle beklemedeyiz.

Birde daha önce evimin farklı noktalarında kullandığım ceviz rengi sandığım vardı antikacıdan aldığım .

Bir türlü elimden çıkarmaya kıyamadığım . 
onunda yeni halleri .
Ön kapağınıda açılır bir mekanizmasıyla daha kullanışlı olması sanırım vazgeçememin nedenlerinden biri .Büyüklüğü nedeniylede yer kaplayacak olan eşyalarımızıda burda muhafaza edebileceğiz.

Sevgili hastane çıkışı pusetimiz. Nette gezinirken gördüğüm puset kılıfı çok kullanışlı gelmişti bana . Bu kumaşı görüncede vurulmuş ve nerede kullanacağımı bilememiş vede kullanmak için bir bahane bulup kılıfa uygulayı vermiştim .
 Alt astar kumaşınıda pazenden çalışıp , içinede kalınca tabaka elyaf koyunca özellikle kış bebekleri için kullanımı rahat gibi görünüyor. Önden fermuarlı olması bebeğide yerleştirmede sıkıntı yaratmıyacak diye düşündüm .
Kenarlarından lastikle pusete giydirilmesi yıkama konusunda yada kullanmak istmediğimizde rahatlıkla kurtulmamızı sağlıyor . 
Bebek çantamız.
İşe fazla profosyonel yaklaşmışım sanırım :)
öyle cicili bicili birşeyler istemedim . Gerçi bizimkide laptop çantasını andırsada ben bunu tercih ettim .
Bursada yaşayıp ihtiyacı olanlar için ; Mağazanın adını hatırlayamıyorum yerini tarif edeyim , Heykel kafkasın tam karşı aralığından aşağıya doğru çarşı bitimine kadar iniyorsunuz . Cumhuriyet caddesine gelmeden solda toptancı bir bebe mağzası . Fiyatlarıda görünce şaşırmayın inanılmaz uygun .  Kaliteside oldukça yüksek daha bir çok şey tedarik edebilirsiniz . Marka amblem ve etiketleriyle aram pek hoş olmadığından çantanın önündeki etiketi çıkartıp bir gün oğlumla gezeceğimiz Vespanın resmini iliştiriverdim .
Şurdaki yazımda bu yaka iğnelerinin yerini o zaman sorsanız asla tahmin edemezdim .
Gelelim çantanın içindekilere.
Kendimce bebek hastane çantasında olması gerekenler .
Kış bebekleri için 
1-Kıyafetler ; İç zıbın ,eldiven , şapka , yeni doğan tulumları , patikler ,önlük vss
ben detaylı yazdım çünkü pijama takımı modundaki hastane çıkışlarından bir türlü beğenipte bir tane edinemediğimden dolayı kendimce birşeyler hazırladım.
2-Bir ince , birde kalın battaniye 

3- Tüm hastanelerde bulunmadığından küçük bir yastık emzirme sırasında size destek olması için .

4-Emzik (ilk hafta vermeyin diyorlar ama ben yinede yanıma aldım )

5-En minik boyundan biberon , zorda kalındığınde bebeğe mama vermek için

6-Yeni doğan vücut yağı , havlu şeklinde yenidoğan ıslak mendil ( ben kullanmayı düşünmüyorum ama yinede tedbir amaçlı yanımda )

7-Küçük bir mama kaşığı ( bunuda hastanedeki hemşire istemişti sebebi hakkında bir fikrim yok )
8-20 cm * 20 cm ebatlarında bir kağıt minnoşunuzun ilk ayak izi için .

9-3-6 kg bebek bezi bolca kaç gün kalıcağınız belli olmadığından 
Gerçi burunodan sonra pek fiyakası kalmasada arkadaşlarımdan aldığım öneriyle burun aspiratörü .
Hiç ne alaka demeyin , birkaç gün önce dünyaya gelmiş arkadaşımın oğlu Burak'ın burnunda oluşan tıkanıklık yüzünde daha ilk saatlerinde yaşadığı sıkıntıyı görünce hemen çantadaki yerini aldı . 
Belki birçok hastanede mevcuttur ama ben yinede tedbirli olmakta fayda vardır diye düşündüm . 
Bir ıvır zıvır daha :) Sevgili Kıvılcım teyzemiz oğluşumuz sudan banyodan korkmasın diye görür görmez alıp bize gönderdiği banyo şapkası .


 işte böyle böcük böcük baksınlar diye üretilmiş .
Artık bir çoğumuz biliyoruz Wrap Sling i bende bunu görür görmez vuruldum . 
Şehir merkezinde oturan biri olarak birçok yere yaya olarak gidiyorum ve bebek arabası biraz eziyet olabilir ilk alışma döneminde bu videoları izledikten sonra edinmem gerektiğine kanaat getirdim . Biraz inceledikten sonra uygun bir kumaş bulunabilirse rahatlıkla kendin sahip olabiliyorsun .
uzunluğu 4,60 cm,enide 60 cm ama uygun kumaş seçimi çok önemli unutmayın . 

Uygulaması içinde bu video oldukça yararlı . Bu video yenidoğanlar için farklı kullanış şekillerine buradan ulaşabilirsiniz.
Şimdilik ıvır zıvırlar bu kadar .
Bu süreç bitmeyecek ben anladım .

Günün önerisi;

2004 yılından bu yana tamda bu zamanlarda grip aşısı oluyorum . Bu yılı es geçiyoruz. Sürekli aynı eczanede . Kapalı çarşı merkezinde bulunan Uludağ Eczanesinde çok sürkülasyon olduğunu düşündüğümden dolayı . Kim ne derse desin ben gerçekten fazlasıyla yararını gördüm . 
Ve kesinlikle nacizane düşüncem mutlaka grip aşısı olun ve kış boyu kendinizi güvende hissedin .
 

37 yorum:

güz dedi ki...

KEsinlikle herşey harika bir tek bebişin gelişi kalmış:) O da sağlıkla gelsin kucağındaki yerine..
Umarım sepetten memnun kalırsın ben sepetlere bayılıyorum seninki de çok güzel olmuş ama annem aldırtmadı bana sepet içimde kaldı ddiyebilirim :))
Parmaklıklı taşınabilen küçük beşiklerden aldık mothercaren ilk üç ay onu kullandık ama şöyle bir faydasını gördüm bebeği hep yan yatırıyordum ve parmaklıklardan bebişin ağzını görebiliyordum kustu mu açıkta mı vs diye. Doğumdan sonra en çok kontrol etmen gereken şey bu olacak sepetin içine bakman gerekecek hep :) bu durumda kesinlikle bir yan yastığı edinmelisin tek eksiğini buldum sanırım :))

ama herşeye bayıldım o sandığına, bebek sepetine, ana kucağını giydirmene, bebek çantana..

Sağlıkla gelsin artık minik kuzu..

Çok uzattım ama bir öneri daha ben hastanede ilk giyineceği kıyafeti ayarlayıp yanına bir de ilk bebek bezi koyup buzdolabı poşetine koymuştum üzerine de ilk yazmıştım. Hemşire isteyince kim açsa çantayı hemen ilk yazanı alır verir diye düşünmüştüm ki öyle de oldu :)) sen o anda ilgilenemeyebilrsin. İlk kıyafet çorap, bere , bebek bezini bir poşete at gitsin :))

Kuzununannesi dedi ki...

sende bendensın canım herseyı kendın yapıyorsun elleırne emegıne saglık:)) ben elımın degmesını sevdıgım ıcın terlıklkeırmı bıle kendım susledım:) bu arada hemsıre kasıgı bıberon kullanmak ıstemedıgı ıcın ıstemıs olabılır ama bunu ıcın kasık bıberon var ama cok hava yutuyor aslında en guzelı parmak feelıng yontemı ayyy neler dıyorum :)) slınge bayıldım kesne bıraz buyukler ıcınde uygulansa:))

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim süpersin ayrıcı çok teşekkür ederim . Şu ilk poşedini hazırlam fikri harika blog dostluklarını bu yüzden seviyorum .
Yan yatış yastığımız hazır .
Sepet biraz daha süs püs işi birde tekerlekli olması evin içinde rahatlıkla dolaştırmaya elverişli .
Aslında bir arkadaşımın beşiği vardı kenarları özel şeffaf cam plastik karışımı bişi aynısını oda çok tavsiye etti hatta kullanmam için almamı söyledi ama aramız 1 ay olunca bende çok gereksinim duymadım . oda yattığı yerden bebeğe hakim olunması açısından çok kullanışlıymış onuda alırsam evde 3 beşik olucak ne bileyim kararsızım bebekte hangisini yatağı olarak benimsicek bilemedim . heran fikir değiştirip o beşiğide kurabilirim .

Kuzununannesi dedi ki...

heeee ne dıyecektımmm bebekler anne karnında gıbı hıssetmek ıcın dar alanı sever bu yuzden bır havluyu rulo yapıp etrafından yanı yanlardan ve ayaklardan desteklersen cok mutlu olur hatta ayakları pusete degsın bırak sanın kı ıcerde:) bırdeee burnuna su sıkınca cekmeyın kendı aksın :) ımmmm bırde basını her emzırmede farklı yone koyarak yatır sag sol sırt ustu heh bırrrrsey daha bası mutlaka bıraz egımlı olsun yastık koyma ama yatagın altından 30 derece egım ver kı reflusu olmasın ılk zmanalar mıde kapakları tam olusmadıgından hemen reflu oluyor:)) hahaha amma konustum degılmı

Elifinelizi dedi ki...

Sorma aradığım gibi şeyler bulamayınca çaresiz harıl harıl üretimdeyim . Kaşıkta tembellikten istiyormuş hemşireler hatta bir arkadaşım götürme bile dedi . daha neler öğreniceğim bakalım :) Yok şekerim yok senin kuzuyu bağlasan durmaz zaten :)

Elifinelizi dedi ki...

oooo harikasın bunların hepsini not ettim seviyorum sizleri :)bilinçli annelerim benim herşey konforlu bir annlik için :D Mutlu anne demek mutlu bebek demek :D

Dilekce.. dedi ki...

Ya ne kadar güzel şeyler bunlar böyle, her bir detaya ayrı ayrı bayıldım, odanın tamamını görebilmek, herbişeyi zevkle incelemek isterim.. ben de oğluma güzel bir oda hazırlama çabasındayım ama odamız küçük ve piyasada herşey birbirinin kopyası.. keşke biraz dikiş bilgim olsaydı diye dert yanıyorum günlerdir.. Hele de sizin gibi becerikli anneleri ve yaptığı muhteşem hazırlıkları görünce.. bu arada şu banyo şapkasını nerden alabiliriz acaba? çok güzel bir fikir bence..

Mutlu Eller dedi ki...

Biraz önce de yorum bırakayım dedim ama problem vardı sanırım.
Sepetin çok hoş, işim düşerse ustanın tam adresini isterim senden.
Umarım kullanırsın tüm aldıklarını. Bazen mümkün olmayabiliyor, bebeğine bağlı diyelim:))
Hiç böyle sandık içi görmedim, muhteşem! Bayıldım...
Çantan gayet sade ve hoş böyle. Ne yapacaksın süslü püslü, amacına ulaşsın yeter.
Doğrusu sana en özet şöyle geçeyim: Fazla dağılma, ucu bucağı yok bu işlerin. Çoğu da kullanılmıyor. Ben hiç böyle hazırlanmadım, bebek odaları hayatında göreceğin en sade bebek odalarıdır herhalde.
Grip aşısı hiç olmadım. Çok kolay hasta olabilen, ilaç alabilen biri olmadığım için gereksiz gördüm hep.Eşimin firmada yaptılar bir sene, eşim hastalıktan kırıldı o kış:))

İlknur dedi ki...

Bayıldım her şey harika olmuş. Sağlıkla gelsin inşallah :)

Aycan dedi ki...

canım valla sepete bayıldım. bende bebişim için süslettirmek istiyorum ama sepeti kendim almam gerekiyoprmuş. sen nerden almıştın.

CEPAYNASI dedi ki...

sepete,
sandığa(ilk kez ön kapağı açılan sandık görüyorum ki,süper fikir),
banyo başlığına bayıldım inan...

grip aşısı sadece belli viral suşları etkiliyor,
ve bu suşlar her yıl farklı oluyor...
yıllarca yaptırdım ve son 3 yıldır yaptırmıyorum,
pek bir fark olmadı benim için...

neyse....
hem gebelikte,
hem doğumda
kolay,
sorunsuz,
sağlıklı,
keyifli bir yolculuk diliyorum ana-oğul ikinize de:)

Adsız dedi ki...

cnmmmm bebeğe inanılmaz sevindim herşey güzel gider ve oğulcuğunu sağlıkla alırsın kucağına eee bizde sevmeye geliriz :)

Fransali Gelin dedi ki...

Ay harika bir hazirlik olmus, bebeginiz saglikla gelsin insaallah. :)

chfashiontrend dedi ki...

merhabalar:):):)
nasıl güzel olmuş anlatamam....
sevgiler
küçük bir not :
butiğim açıldı:)göz atmak isterseniz
http://chfashiontrendbutik.blogspot.com/

Didem Yazici dedi ki...

Hazırlıklar harika :)
Ellerine sağlık
Kuzunu sağlıkla, huzurla kucağına almanı dilerim :)

pelinpembesi dedi ki...

Elifcm, ne güzel herşey hazır..Hayırlısıyla bebişimizde gelse diyorum ama uykusuz gecelerde var işin ucunda. yok yok korkutmayayım ben seni. böyle güzel başlayan hayatı tüm ömrü boyunca devam eder inşllh..

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler odanın dekorasyonu tam olarak bitmedi . küçük odalar için en ideal mobilyalar ikeada bence . Dediğin gibi bende büyük konuştum istemem diye gittim o benzer mobilyalardan aldım geldim . Kısmet .Banyo şapkası hediye olduğu için inan bilemiyorum ama netten aldığını biliyorum .

Elifinelizi dedi ki...

çözemedim halen o problemi
Kesinlikle ustadan hertürlü ağşap işlerinde yararlanmak mümkün .
Çok haklısın neyi kkualnıp kullanmıyacağımız konusunda en ufak bir fikrim yok. Sadece duyduğumu yapıyorum desem isabet olur.
Sandığıda izini kaybettiğim bir ustaya yaptırmıştım . Oda öyle bir ustaydıki
biz biraz fazla detaycı bir aileymişiz galiba hem anne , hem baba
Sonumuz ilginç olabilir :D
aşı olayıda bir çok kişi için değişiklik arz ediyor onu anladım Kimine yarıyor , kimine gerçekten yarıyorr:)

Elifinelizi dedi ki...

İnşallah teşekkürler

Elifinelizi dedi ki...

Bursada mı yaşıyorsun bilemedim . Bursada kızılayın arkasındaki otoparkın orda küçük bir dükkan var ordan temin edebilirsin çeşitli modelleride var . Hoşş ben bayaaa revize ettim o yalın halinden kurtarmak adına

Elifinelizi dedi ki...

Kullanışlı olduğunu düşünüyorum bu tarz detayların .
Ben aşı konusunda şanslıyım sanırım . Aşılarda heryıl değişiyormuş diye biliyorum .
çokk çokk teşekkür ediyorum .

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler ama birde kim olduğunu bilseydik

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler inşallah

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler gelirim tabiki açılışa

Elifinelizi dedi ki...

aminn inşallah , teşekkürler

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler canım inşallah bekliyorum hayırlısyla . Artık ne çıkarsa bahtımıza uykusuz geceler daha neler neler Başa gelen çekilir diyorum :D

gorki dedi ki...

:) bayıldım hazırlıklarınıza, eğer 1 kere daha bebek sahibi olmayı düşünür isem kesinlikle burdan ilham alabileceğimi biliyorum artık :)

Gözlük dedi ki...

:))) iyi günlerde kullansın minik bebek :))) ellerinize sağlık

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Şanslı bu yakışıklı yavvv:)) sağlıkla gel anneciğinin kucağına bu güzel yatakta da yayıla yayıla yatarsın da biz de ucundan kıyısından görürüz seni inş.
herşey çok güzel canım hep gülsün hep güldürsün inş.

Alyaminahome dedi ki...

Maşallah, hazırlıklar, blog ve siz herşey süper.ALLAH sağlıkla minik oğluşunuzu kucağınıza almayı nasip etsin.Bu ara da gelebilirseniz bende beklerim.Hoşçakalın.

Senanın annesi dedi ki...

Ne güzel hazırlıklar bunlar. Çokta yataıcısın.
Beşiğinize puset kılıfınıza yatak örtünüze bayıldım.
Bir çocuk daha doğurasım geldi :))
Sağlıkla doğsun Aras Aybars :)

Unknown dedi ki...

Her şey çok güzel olmuş . Artık yakışıklı sağlıkla gelip köşküne kurulabilir :)
İnşallah miniğin huzurla büyür bu cicilerin içinde....

LeylaK dedi ki...

Merhaba, uzun zamandır sessiz takipçinizim. Tam 3 saattir de neredeyse son 1,5 yıllık yazılarınızın tamamını okudum, gözlerim şaşı beş :) Şimdi benim bir sorum var. Bu bebek sepetini kaç aya dek kullandınız ? Ben de aynı sepetten almak istiyorum ilk aylarda kullanmak için. Bir de içine yatak olarak ne hazırladınız, pamuk mu ? Şimdilik sorularım bunlar ama size danışmak istediğim daha çoook şey var :) Sevgiler...

Elifinelizi dedi ki...

Merhabalar Leylak
çok teşekkür ediyorum gönülden sözlerine .
sepeti 6, aya kadar kullandım . sonrasında Aras odasında ve yatağında yatmaya başladı . ilk yattığı geceyi hatırlıyorumda , benim için zor olmuştu . Ama aras büyük yatakta daha rahat etmişti çünkü artık büyümüştü .
Yatağı yündü , herkez alerjik bi durum olur vss desede silikon elyaf yada pamun yerine daha doğal olduğunu düşündüğüm yünü tercih ettim .
herzaman beklerim . Artık çalışma yoğunluğu ve Arasın zor halleri yüzünden sıkı sık yazamasamda çok özledim buraları benimde paylaşıcak çok şeylerim var

Adsız dedi ki...

merhaba elleriniz sağlık her şey çok güzel.Ben oto koltuk kılıfını nereden aldınız onu soracaktım

Unknown dedi ki...

Puset kılıfını nereden aldınız?

Elifinelizi dedi ki...

Kendim diktim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...