27 Ağustos 2012 Pazartesi

Azmettim

Tatlı başlangıçlara gebe bir hafta olması dileğiyle .
Şimdi bir başarı hikayesine hazır olun .
Azmettim başardım . 
Çokta zor birşey değildi aslında , lakin ben istediğim lezzete kavuşmak adına çok fazla denedim .
Ve emin olunca bu mutluluğu paylaşmak istedim .
Şu yazımda anlatmaya doyamadığım irmik helvasının tarifiyle başlıyorum . Belki birçoğunuzda olan bir tarif malzemelerde minik değişiklikle sonucu oldukça keyif vericiydi .
Malzemeler 
250 gr tereyağ
2 su bardağı irmik 
3 su bardağı şeker 
4 su bardağı süt
arzu edildiğince dolmalık fıstık 

Ben riske girip tüm mallzemelerin yarısını kullandım .
Tereyeğında  irmiğin rengi altın sarısına dönene kadar kavuruyorsunuz. Süt ve şekeri ayrı bir yerde ısıtıp kavrulan irmiğe ekleyip dinlenmeye bırakıyorsunuz .


Limonata 
Malzemeler 
4 adet limon 
1 su bardağı şeker 
3 su bardağı su .
(Yine yarım ölçü kullandım )
Limonları yıkadıktan sonra hepsinin kabuklarını rendeliyoruz.
3 tanesini minik parçalar halinde kesiyoruz .
1 tanesinin suyunu sıkıp kabuklarınıda diğerlerinin yanına ekliyoruz.
Şekerle üzerini kapladığım limonları 1 gece dolapta bekletiyoruz.
Belki bekletmedende aynı lezzete kavuşuruz. Ama ben genç , yaşlı birçok kişiden tarif alıp ortaya kendimce en doğrusunu çıkartmaya çalıştığımda sabretmenin mükâfatının daha iyi olucağını düşündüm .
(Bu arada bahçemdeki naneler sıcaktan dolayı kuruyunca eksik kaldık .)

İyice yoğurduğum karışımı süzdükten sonra suyuda ilave etmemizle , gelsin buz gibi serinleten lezzet .
Afiyetler olsun . 
Vede güzel bir hafta

22 yorum:

Ebygale dedi ki...

elifcim ikisi de süper görünüyor, mutlaka yapılacaklar listesine aldım bile. öperim çok...

Elifinelizi dedi ki...

tarifler gerçekten oldukça pratikmiş , öyleyse şimdiden afiyet olsun :D

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ellerinize sağlık limonata ve irmik helvası süper ikili olmuş..

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürlerrr

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım...nefis görünüyor..sevgiler

EflHatun dedi ki...

hmm ellerine sağlık.. cok güzel görünüyorlar..

kitana dedi ki...

İrmik helvasını sende gördüğümden beri canım çekiyordu bayramda anneannem un helvası yapınca bir de irmik diyemedim ama bu tarifle kendim yaparım akşama:)
Limonatanın bu tarifini denemedim ama deneye deneye en lezizini buluruz.Paylaşımlar süper Elifçim azmetmeye devam ellerine sağlık.

Elifinelizi dedi ki...

çok teşekkür ;)

Elifinelizi dedi ki...

teşekkürler canım tarif defterine ekleyebilirsin , sendende aynı performansı bekliyoruz:D

CMOS dedi ki...

hemen anneme pas ediyorum bayılır !

pelinpembesi dedi ki...

Elifcim, görüşmeyeli nasılsınız bebişinle..
sıcak günler bitmek üzere, daha da rahatlarsınız..bizim de artık gezmelerimiz bitti:)
zaten okulda açılmak üzere, evde oturuyoruz..

Kuzununannesi dedi ki...

ay canım masallah sana hamıle ve hamaratsın kocaman kucaklıyorum senı

tubitos dedi ki...

alllaaaahhh bayılırım irmik helvasınaaa

Remziye dedi ki...

hemen yapıyoruuumm:)

Elifinelizi dedi ki...

itinayla tavsiye edilir ;)

Elifinelizi dedi ki...

canım benim bizim keyifler yerinde , evet sıcaklar çok zordu hamileliği anlamama neden oldu :S bugün süperdi hava serinleyince çalışma azmi bile geldi . Hoşgeldiniz sizde süper bir tatil olmuş

Elifinelizi dedi ki...

hehehe hamile ve aşırı iştahlı 1 haftadır bi haller oldu nasıl durucağım bilmiyorum :D

Elifinelizi dedi ki...

bende bende :)

Elifinelizi dedi ki...

kolay gelsin :D

Mutlu Eller dedi ki...

İrmik helvasını hatırladım, benim de aklım kaldı koca tencerede:)
Eline sağlık, afiyet olsun.

Şehnaz dedi ki...

h,ç aramadığım bir lezzettir aslında am nedense şimdi sende okuyunca feci şekilde canım istedi..bende tam ölçüyü bilmiyordum..ellerine sağlık arladaşım..

Kuzununannesi dedi ki...

:)))) eey hamılelık denır buna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...