28 Mayıs 2012 Pazartesi

Cadde üstü insanları

UYARI !!!
Bol fotoğraflı , ot kokulu bir post içerir.
Çocukluğum küçük , taşlı bir sokakta geçti .
Kapı önü renkli istoplar , saklambaç, evcilik oyunları ile . Biraz büyüyüp dünyayı keşfetmeye başladığımda dar gelmeye başlamıştı o sokaklar .
Coşkulu kutlamaların korna sesleri uzaklardan gelirdi ,bende üzülürdüm tanık olamadığıma ve şikayet ederdim cadde üstünde bir evde oturmadığımıza . 
Bu şikayetlerim dilek niyetine geçmiş olmalı ki , evliliğimle birlikte bende cadde üstü yaşamın içinde buldum kendimi.
Nankörlükmü desem , ne istediğini bilmemek mi desem adını koyamadığım isyan hallerindeyim .
Şimdilerde taş sokaktan eser kalmayan ama yinede huzuru elden bırakmayan anne evine gittiğimde nekadarda aptalca buluyorum o isteği .
Uzun lafın kısası isyanım  var bu sürkülasyona , egsoz dumanına , insan kalabalığa .
Öyleki pencerem açık iken ses tonumu yükselterek konuşmaya . 
Dağ başında yaşamak istiyorum , tek sesin rüzgarın yaprakları okşayışının hışırtılarını taşıdığı , tek kokunun toprak ve çiçeklerin ,yeşilliğin genzimi tıkadığı .

Bırakın beni dedim Mucize Adam'a sadece güldü .


Spontane bir pazar günü karşınızda.

Katıldığımız birçok yarış organizasyonunun verdiği tecrübe ile çok yetersiz , ve şenliksiz bulduğumuz Off Road yarışı .

Bir sonrakilere daha iyi hazırlanmalarını temenni ediyorum . 

 Konuşlandığımız yeri iyi seçmişiz birkaç atraksiyonla keyifli bir yarış izleyebildik .
Askıda kalan arabayı zavallı kopilot uzunnca uğraşlardan sonra kurtarabildi.

Tütende oldu , takla atanda .
Kimbilir dünya şampiyonalarının heyecanı nasıldır .
Tabi bu heyecana , seslere tanık olan Çılgın tepkisiz kalamazdı .
Gerçi ben onun ilk yarış deneyiminin motocross olmasını tercih ederdim .
Onu nasıl bir hayat bekliyor pistler toz duman , bilmesinde fayda var öyle değilmi ??
19. haftadayız artık sesleride duyabiliyor olması ayrı bir keyif verdi bana .

Sonrasında kendimiz yollara vurduk . Karnımızda epeyce acıkmıştı .
Alanda bir su satan  tezgah bile olmayınca elimizdeki nevalelerle yetindik .
Ve yolumuzun kesiştiği Bursalı off roadcular .

İçimiz coşmuş iki çamura batmadan günü bitirmek olmazdı .
Bu yollar scoter ile  bir yaz günü deli gibi gezdiğimiz yollar .
Uzun zaman olmuş .

 Tepelerin ardında bir kısmı görünen su birikintisi sizi daha önce götürdüğüm dağ yenice göleti .


 Çobanın bizi görünce yüzündeki ifadeyi görmeniz lazımdı .
'Gökçeören tarafındanmı geliyorsunuz' diye sorunca .
Cevabı duyunca şaşkınlığı  ikiye katlandı .



İnanılmaz yağışlı bir mayıs ayı geçirdik .
Bursanın oldukça nemli havasıda eklenince bildiğiniz tropikal bir iklim yaşıyoruz , yani karşımıza iguana çıksaydı şaşırmazdım sanırım .
Doğa coştukça coşmuş . Yağmur eşliğinde yolu bitirip  güneşin eşliğindede menzaranın keyfini çıkardık .
Siz düşünün artık miss giibi toprak ve çiçek kokularını .
Dağ yolundan inişte herbir karesini bildiğim yolu tanıyamadım . Tüm ağaçlar yola taşmış , daralmış küçücük kalmış . 

 Yol üzerinden misili kasaptan malzemeler alınır , köy dometesleri dağ suyuyla yıkanır minicik bir ateş ve yanında bir somun köy ekmeğiyle çatlayana kadar tüketilir keyiflice .
Haftasonu börtü ,böcekle içiçe  olunca haftaya çok enerjik başlıyorum .
Bereketli bir hafta oluyor .
Öyleyse enerjik ve bereketli bir hafta diliyorum sizlere .

6 yorum:

Kuzununannesi dedi ki...

sızde bızım gıbısnız benımde var yarslı pstum 3 hafta onceden:) nerde keyıf aararabaları orada bız..ozleıdm senı ve fotonu gormeyı

Elifinelizi dedi ki...

kokoss kelebek;
çok keyifli oluyor padoglar renkli bayraklar .
ben biraz aynalara küstüm çok şişiyorum biliyorum güzel bir nedeni var ama yinede alışamadım :S

Ecehan dedi ki...

Elifcim,
Dün bir arkadaşımın doğumuna girdim.Doğum koçu olarak ;-) İ n a n ı l m a z d ı.İnan kendi doğumlarımda bile yaşamadığım kadar şaşkınlık ve mutluluk yaşadım Aklıma sen de geldin. Hadi bakalım güzel güzel hafta sonlarından sonra mutlu mesut doğumlara.

Elifinelizi dedi ki...

Ecehan ;
ne diyorsun , öncelikle seni kesinlikle kocaman kocaman alkışlıyorum cesaretinden dolayı harikasın eminim arkadaşın çok mutlu olmuştur .
Çok heyecanlandım şimdi inşallah canım inşallah hayırlısı ile gelsin o günler :)

ELİF dedi ki...

resimler harika

kitana dedi ki...

Pikniğe mi gitsek:) Dağ-bayır- domates-ateş...
Harika.
Ben de eskiden sıkı f1 takipçisiydim, dersaheyi asardık yarış saatlerinde:) heyecandan ölürdüm.
Minik çekirdekten yetişecek bu heyecana desene:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...