18 Temmuz 2013 Perşembe

PiknikÇiii

Havaların ısınmasıyla birlikte ,yaklaşık 3 aydır her pazarımızı dağlarda tepelerde geçirir olduk .
Bizim kuş oksijene , doğaya ,topraga doysun diye tüm çabamız .
Arabanın bagajı heran heryerde piknik yapmak için alet edevatla dolu .
Bu hafta biraz su seside eşlik etsin istedik bize ve Saitabat şelalesine doğru yola çıktık .
Ama öncesinde değişmez adres protein yüklemesinin tavan yaptığı Bursa'nın en eski kasaplarından biri olan Kırmızıay'a uğranır.
Merak edenler için kasap Muradiye 'de.

Eski binaların arasında .

Çocukluğumun geçtiği sokaklarda.

Keçi sütünün anne sütüne en yakın süt olduğunu öğrendiğimden bu yana arayış çabalarım burda son buldu .
Keçi yoğurdunu bir tüketiyoruzki süperr . Güveç kaplarda manda yoğurdu , kovalarda keçi yoğurdu bulunuyor.
Dry aged beef  yöntemini duymuşsunuzdur belki . Dilerseniz bu özel etlerden bulmanız mümkün kasapta .

Hazırlıklar tamam yola çıktık ,lakin hava kapamaya başladı . Sonuçta yaz yağmuru  nekadar etkili olabilir diye düşünüp devam .
Şelaleye ulaştığımızda öyle bi kalabalık vardıki . Pişman olduk bu haftaki rota için .
sonrasında aklımıza kuzenimin bahsettiği şelale geldi . Çok beğendiklerini söylemişlerdi ,bizde daha önce görmediğimiz bir yer olduğundan değerlendirmeye değer diye düşündük .
Saitabat şelalesine gelmeden Ören Mahallesi diye bir tabela göreceksiniz.

Yol ayrımından sonra tabelalarla Küreklidere şelalesine ulaşmanız mümkün .

Meşe ormanı olduğundan dolayı , öyle sık ki bitki örtüsü bi ara gitmekten vazgeçip yol kıyısınada razı olduysakta , hakikaten orman izin vermedi .

Aracınızı bi noktada bırakıp yaya devam etmeniz gerekiyor.

Sonunda su sesini duyabildik .

Çok derin bir vadi . Ve inanılmaz yüksekten düşen su . 3 seferde kırılarak düştüğünden olsa gerek ki Bursa civarında en yüksek şelale MustafaKemalPaşa Su Uçtu  olarak geçiyor.

Bursa Orman müdürlüğü tarafından 2010 yılında kent ormanı olarak harika bir projeyle piknik alanı olarak açılmış .
 Manzaralı sempatik verandalar var . Piknik masaları , mangal için uygun ocaklar .
Ama gel gelelim üzülerek söylüyorum ,inanılmaz pis.
Böyle doğa harikası bir yer , güzel bir çalışma ancak bu kadar katledilebilinir .
Hemen yetkililere mail yoluyla ulaştım . Umarım dikkate alırlar.
Biran için insanlığımdan utandım . Oturduğumuz verandanın bir köşesindeki lambirleri kırıp orda mangal yakmışlar , bu nasıl bir zihniyet anlam vermek zorrrr.

Vadinin diğer tarafında Bursa manzarası

Aras kuşu uçmak istiyor.

Bu son piknikle , hareketli bir bebeğe sahip olmanın zorluklarının birkez daha farkına vardım. Hiçbiryerde tutamıyoruz kendisini. Yüremesi dahamı iyi , yoksa dahamı zor karar vermek güç .
Boncukgözün maceraları devam edicek .

ADC ŞEKER dedi ki...

çok güzel bir şelale etrafının pis olması ise çok üzücü

Kuzununannesi dedi ki...

tatlım benım benım kuzum ınanılmaz hareketlı demıstım ya 10 aylıkken kostu ve asla elımızden tutmadı yanı cok zor umaırm kuzun bıraz daha sakın olur benımkınden :) sonraaa boyle guzel bır yerı nasıl katledıyorlar nalamıyorum zaten bızım ulkemıze ınsanımıza ozel ıcım gıdıyor ınan..kendı denızıne pıslık akıtan bır mılletten ne beklenır :(( kocaman sevgıler canım

Esen Can dedi ki...

Bursa'ya her geldiğimizde biz de kızıklardan birine pikniğe gidiyoruz ve nasıl serin, nasıl güzel yerler hayret ediyorum :) Bu tür yerler olmasa Bursa'nın sıcağı çekilmez zaten ;) Ne güzel fotoğraflar çekmişsiniz, teşekkürler :)

Ebygale dedi ki...

ne güzel bir gün olmuş kuzucukla. şelale hakkaten çok güzel ama etrafının pis olması çok çok üzücü:((

Elifinelizi dedi ki...

evet gerçekten çok üzücü

Arasta inanılmaz şeyler yapıyor . tüm gün içimiz acıdı etrafa baktıkça , hatta bir süre sonra huzursuz olduk :)

evet nem öyle yüksekki baze nefes aldırmıyo . biraz yükseğe çıktığın anda yeşilliklere boğuluyorsun . O anlamda gerçekten cennet Bursa

Aktuelmoda dedi ki...

Maşallah kocaman adam olmuş Elif'cim.Ama işimiz zor bizim bu bücürlerle.Acaip hareketlendiler,tutabilene aşk olsun :)
Bulunduğunuz yer de harika görünüyor.İnşallah en kısa zamanda yetkililer ilgilenirlerde olumsuz şartlar ortadan kalkar.Malesef bizim toplumumuzun büyük çoğunluğu( ki üzelerek söylülüyorum )son derece bilinçsiz..
Sevgiler..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

maaşallah ifadesi bile değişti yakışıklının büyüdü bu yaaa:))

harika yerler ,dediğin gibi bir de kıymeti bilinse ne iyi olur.

adaşehir dedi ki...

Aras bebeğe maşallah :)
Hakikaten keşke daha duyarlı olabilsek...

Unknown dedi ki...

Şelaleye bayıldım, bir de Aras'a.

reyhane dedi ki...

Ne güzel yerler var memleketimde

Seyyah Aile dedi ki...

Merhabalar;
Blogunu yeni keşfettim.. gerçekten çok beğendim :) ve hemen takibe aldım.
697. takipçin benim.. :)
Bana da ana da beklerim. :)
Güzel paylaşımlarda görüşebilmek dileğiyle,
♥ Sevgiler ♥
twitter: @_gamzeahmet_

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...