11 Eylül 2011 Pazar

Cebimde 1800 km 4 (Kabak koyu)

Pazar gününü dinlenerek geçirme kararı alınca , bir hafta önce bulunduğum yerlere tekrar dönmek istedim .Bol fotoğraflı son post . sıkıcı oldum şu sıralar :S
 Ve işte 1 Eylül . Bizim için ayrı bir önemi var .
8 yıl önce bu keyifli yolculukları beraber yapmak üzere attığımız imzalar. 
İyiki evlenmişiz .

Ölüdenize inmeden sola ayrılan yoldan devam ediyorsunuz. Önce kelebekler vadisine sonrasındada Kabak koyuna karadan  yüksek, virajlı ve bol manzaralı yoldan ulaşıyorsunuz..
Lykia Worl tatil köyü , tüm gününü otelde geçirmek isteyenler kesinlikle Ölüdenizde burayı tercih etmeli.

Mavisu mağrası 1 gün öncesinde tekneyle yanaştığımız.

Evet doğru yerdeyiz o zaman.

Kesinlikle.

Suyumuz bitti ve soğuk su hayaliyle dayanılan çeşmeden akan ılık su . Ve doğma ,büyüme Faralya 'lı olan amcanın halimize attığı kahkaha
Toprak yol bittiğinde aracınızı park ediyorsunuz ve sizi aşağıya götürecek servis aracını bekliyorsunuz. Otelden bizi alıcaklarını söylediklerinde bu tip bir yolculuk yapıcağımızı hiç düşünmemiştim . Yerli halkın kendi çapında hazırladığı araç ve sanıyorum yürüyerek bile inemeyeceğiniz yol . bildiğin Hard safari.Bu arada kişi başı 5,00 tl ödüyorsunuz .

Dolmuştan farksız nihayet son , varılan nokta.
Kabak koyunun işkencesi bu işte.
7 saatte Bursadan fethiyeye giden biz 2 saatte koya inemedik :(

Çekilmez olan checkin anları.
İyi hoş herşey muhteşemde burda işletmeciler facia . 10 gün önce rezervasyon yaptırdım ve nakit ödememe rağmen , saçma sapan bahanelerle bizi 2 saat beklettiler ve bir sıkıntı olduğunu bizi başka bir tesise gönderceklerini söylediler . Neeeee!! şaka gibi . 
Birde pazartesi gününden bu yana arıyorum Fethiyede olduğumuzu belirtip boşalan oda olursa haber verilmesi için ek kontejyan yaptırıyorum. Verdiğimiz cevap '' hırrrr çıkartırız, cıngar çıkartırızz '' olunca geri adım atıp , nasıl olduysa biranda oda müsait oluverdi . Aklınızda bulunsun Turanhilllounge sonderece rezalet bir yönetimi var . O gece yemekte tanıştığımız Yonca ve Alpay aynı dertten muzderip olmuş ve 3 geceyi korkunç bir yerde geçirmişler oranında adını söyleyimde yanlışlıkla tatiliniz kabusa dönmesin 'Reflections' sakın resimlere aldanmayın .

Bizim bu anlarımızda dostça yaklaşan tek varlık sevgili Korsan , burda bir egemenlik kurmuş kendine ,kaplan misali kaslara sahip .
tamtamların arasında kaldık.

Sonunda evimize kavuştuk.
Sagıttarıus

Upppssss bizden önce verandanın tadını çıkaran birimi varr .

Evlerin içi oldukça romantik ve sıcak .

Duvarlar bile fisto ile kaplanmış.
Nevresimler puantiyeler , çiçekler derken düş bahçesi gibi.

Doğallığı bozmamak adına her detay düşünülmüş musluk yerine kozalaktan akan su gibi.

Cibinlikli yataktan izlediğiniz manzara.
Evlerin bir çoğunda pencere yerine fistolar, tüller kumaşlar kullanılmış . Ama öyle güzel planlanmışki , kimse bu durumdan rahatsız olmuyor.

Ortak kullanılan lavabo, duş wc vsss aynı özenle hazırlanmış.

Eşyaları odaya atar atmaz kendimizi dağdan gelen soğuk su havuzunda bulduk.

 Çevreyi keşif.
Otelin içindeki cafe.

Orman içinden sahil yolu.

Turanhıll sahil yolundan görünüşü.

Ufak çapta trekking

Fantazi mağrasına yürüyüş.

Kestirme patika yolu tercih edince bir yudumluk yol  ,uçurum kenarlı adrenalin.

Gittikçe daralır.
Ve yol biter :( kaybolduk galiba .

Önce kurumuş ağaçların gazabını uğradım , sonrasındada kocaman bir örümceğin ağına takılıp akşam yemeği olmaktan  son anda kurtuldum.
Ölüdenizdede denizanası sevgisiyle kucaklaşıp tüm gün acı çekmiştim .
Yani sizsiz olun uygun kıyafetlerle ve ayakkabılarla yürüyüşe çıkın . 

Sonuç muhteşemdi . Mağara mercanların kapladığı pembe kayalarla çevrili ve denize bağlantısı olan derinliklerden gelen ışıkla tam bir turkuaz şölendi.

 Koy öyle temizki yerde bir nokta göremiyorsunuz. Meğer bir görevli varmış . Bu yapıda o görevliye aitmiş sanırım . Uyarıyı dikkate aldık. Çünkü burası tam Likya yolu üzerinde ve mağradan kan ter içinde geliyorsunuz . Anlıyacağınız soluklanmak isteyenlerin tercih noktası fakat sopayla kovalanabilirsiniz hihiiiii :D

Yazıların hepsi çok sempatik ve kesinlikle göz yormuyor.


Kabak koyunu özel yapan anlardan biri . Muhteşem gün batımı.

Fethiye veya Ölüdenizde göremeyeceğiniz bir gün batımı.

 Çok sayıdalar bunlar eleyebildiklerim .
Ve özel gecenin , özel akşam yemeği.
Romantik süslemeler isteyecektim . Fakat böyle bir ihtiyaç doğmuyor. Olağan hali bile yeterli.
Yemekler inanılmaz lezzetli , müziklerde beni benden alıp götürdü.
Ve yıldızlar .
Elimde tuttum samanyolunu .
Kesinlikle ömrümde yolumun tekrar düşmesini istediğim nokta. 

Sabahıda ayrı bir güzellik.
Burdaki oteller dağbaşında olduğundan dolayı genelde yarımpansiyon . Ve araçla gidiyorsanız , tek marketi olan koydan herşeyi 2 veya 3 katına almak istemezseniz stoklu gidin derim . En basiti su.

Ve bahçe ürünleriyle takviyeli , kendi taş fırınlarında pişirdikleri ekmekli kahvaltımız.


Göğün altında bulunan  bardaki şömine ,gecenin sabaha vardığı kısımları geçirdiğimiz mekan , yıldızları elimle tuttuğum .

Svglove kulaklarımı çınlat demiştin ya , üzerime düşen görevi yaptım . Gözlüklerim olmadığından , azıcık gudubet bir bakış olmuş :)

Birkaç gün daha kalsaydık sanıyorum bizdende ot bitecekti .

Sahildeki düzlüğe kurulmuş Seavalley Bungolowları. Daha konforlu yapılara sahip fakat biraz tekdüze. Yinede işletme son derece sempatik . Denizsuyu ile dolu havuzu , duşları  ve havuz kenarındaki özel yeşil alanını kullanmanıza müsade etmeleri büyük incelik .
Sahile tüm tesisler toplanıp gölgelikler yapmışlar ve konakladığınız yerin önemi yok hepsinden faydalanabiliyorsunuz.

Ve dönüş yolu.
beynime kazımaya çalıştığım manzara.


Bu ev kelebekler vadisinin tam göbeğine bakan bir tepede.
Burda insanlarmı yaşıyor yahuu?
Bunlar insan ise biz neyiz?
Biz insan isek onlar nedir ?

hihihihihihi bu bir alıntıdır.
Vadide gün batımı.
Güneşin batmasıyla uzun sürecek yolculuğumuz başladı.
İstikamet İstanbul .
Macera devam ediyorrr :D


25 yorum:

Aslı dedi ki...

NE güzel yermiş! KAldığınız yer de çok çok hoş ama şu terbiyesiz ve insana tatilini zehir eden saçma hareketleri yapmasalar olmaz sanki :/ Burayı mutlaka görmek isterim, bir de yolları güzel olsaymış diyeceğim ama yolu güzel olsaydı geriye birşey kalmamış olurdu herhalde... Yine de motorla gitmek sorun olur herhalde, arabayla ya da daha güzeli mümkünse tekneyle gitmeli :D

Elifinelizi dedi ki...

Aslıcım ;

öyle güzelki tüm sorunlar unutuluyor inan :) araçla yada motorla gidebildiğin güzel bir yol var . yolun sonunda indiğin patika sıkıntılı ve başka bir alternatifin yok ulaşım olarak 2 saatte inmemizin sebebide , geç geldiler dolmuş modelinde bir sahile indik , oteller arasında gezdik , malum ayağımızda botlar filan ızdırap vericiydi . ama mutlaka özel bir zaman için uygun bir yer . aşırı romantik :D

Aslı dedi ki...

Seneye yıldönümümüzde bir plan mı yapsam acaba, mayısta hem sakin de olur :)

tubitos dedi ki...

fotoğraflı postlara bayılıyorum hele ki seninkilere.. tüm fotoğrafları detaylı detaylı inceledim, çok beğendim canım, doğayla ne güzel bir kucaklaşma olmuş. odaya bayıldım orda uyumak harika olmalı..

Elifinelizi dedi ki...

Aslıcım;
bence inanılmaz bir fikir kesinlikle , yıldönümleri için biçilmiş kaftan :D
Yıldızları geceleri süperr yaa

Elifinelizi dedi ki...

Tubitoscum;
öyle çok yayınladımki bol resimli post , sıktım azıcık diye üzülüyordum.
teşekküre ederim o güzel düşüncen için
ahhhh o oda öyle sempatik ki , doğayla içiçe uyumak . herkesler gitsin mutluluğuna mutluluk katsın :D

Limon çiçekleri dedi ki...

Tek tek merakla inceledim resimleri.Tek kelime ile harika.Macera,romantizm,herşey var ayol!Muhteşem!!

Elifinelizi dedi ki...

Limon çiçekleri ;
Ne güzel özetlemişsin
heranı doldurmaya çalıştık .:D

Noblesse dedi ki...

Elifcim harika bir yerde tatil yapmışsınız ve inan resimlere bakmaktan hiç sıkılmıyorum ben:))

muhabbetsofrasi dedi ki...

ayyyy bayıldım bayıldım
harika yerler gezmişsiniz

amaaaaaaaa oo uçurumun kenarından nasıl yürüdünüz ya başınız dönseydi :/
üstüne para verseler ben yürümem orda :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

elifcim, doya doya bir tatil olmuş. evlilik yıldönümünüz kutlu olsun. gün batımı fotoğraflarına bayıldım. ne kadar doğal bir yer fethiye, bu yazından sonra tekrar gitmek istedim. daha evvel dediğim gibi saklıkente.

Elifinelizi dedi ki...

Noblesse;
Güzeldi gerçekten , sakin ve huzur dolu dolu.
Ne mutlu o zaman :D


Muhabbet sofrası;
Kocam antremanlı bu tip yerlere herhangi bir tehlika anında emniyet kemeri vazifesi görürdü
hihihii :D


Zeynepcim;
sağol canım teşekkürler .
sorma , bizde çok istedik saklı kente gitmeyi fakat inan günler yetmedi .
çünkü orada gezmekte bir gününü alıyormuş .
Kısmet inşallah başka sefere .
çokta aklımızda kaldı

irem örsel dedi ki...

ne güzel yerlere gitmişsin, fotoğraf çekim noktası çok komikmiş:) fotoğraflar da çok güzel :)

biyasimadahagirdim dedi ki...

sabah açtım blogunu, yazıyı okuyup fotoğrafı inceleyip arada işime bakıyorum, daha şimdi bitti, sindire sindire okudum yani yazıyı :D

Elifinelizi dedi ki...

İrem;
teşekkürler :) Türk zihniyeti kafalar hep farklı çalışıyor :D

Biyaşımadahagirdim ;
Azıcık uzun oldu ama kıyamadım hiçbir kareye :S Ne güzel ,sevdinmi oraları peki ?

biyasimadahagirdim dedi ki...

bu turkuaz manzarayı kim sevmez:)
ama önce bir yol arkadaşı lazım :D

Elifinelizi dedi ki...

biyaşımadahagirdim ;
Kıyamam ben sana
dünyanın renklerini aynı görebileceğin bir yol arkadaşın olur umarım :D

aşgaane dedi ki...

herşey çok güzel, fotolarla oralara gitmiş kadar oldum,çok da beğendim ama bütün post boyunca beni en etkileyen cümle; "iyiki evlenmişiz" oldu:) yıllar sonra bile bu cümleyi söyleyebilmek ne mutlu:) darısı başımıza:))

Elifinelizi dedi ki...

Hayat güzel;
canım benim umarım dilediğin gibi olur evlilik hayatın .
Mutluluğu yakaladığın an bırakma peşini derim .
İnşallah canım inşallah

estasarimelif dedi ki...

elif şimdi burayı daha ayrıntılı anlatsana bana...
neresi burası ya...cennet gibi...
bende gitmek istiyorum...

Elifinelizi dedi ki...

Elif'cim
Fethiye Ölüdenizi ve kelebekler vadisini karadan geçiyorsun
Kabak koyu yolun bittiği yer :D

minikkus dedi ki...

buraya giden bir arkadasım bana anlatmıstı kabak bölgesini. ama bu fotograflar o kadar faydali olduki, resmen oralara gitmis kadar oldum. cok keyifli bir tatil olmustur eminim..

http://minikkus.blogspot.com

Giz dedi ki...

Elif'cim başta başınıza gelen durum oldukça tatsız olsa da sonrasındaki güzellikler o kadar büyüleyici ki postun sonuna geldiğimde ben bile başta kızdığım o kısmı unuttuğumu fark ettim :) muhteşem bir yer burası, ben Marmaris'te doğa ile iç içeyim sanırdım ama burası bambaşkaymış. Kaldığınız yer o kadar güzel ki, ben olsam geri dönemeyebilirdim sanırım :P bir sonraki tatil planımda kesinlikle fethiye de olacak canım, öpüyorum çok :)


Giz’li Teras

Elifinelizi dedi ki...

minikkuş;
Antalıcak kadar güzel bir yer , umarım yaşarsında kısa zamanda


Giz;
Biraz sıkıcı başladı, tatsız.
ahhh bende aynı fikirdeydim . belki birkaç yıla göçeriz oralar :D

pelinpembesi dedi ki...

elifcm, bizde pelin doğmadan önceki yıl kadirin evlerinde kalmıştık.değişik bir deneyimdi, fazla incelik aramamak gerekiyor böyle yerlerde.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...