18 Şubat 2013 Pazartesi

5, ay alametleri

Zaman 
Zaman dediğin nedirki ,bir yudumda içtiğin anların , bitip tükettiğini anlayamadığın çikolata şelalesi .
Yeni bir hafta , bizim için çok yeni bir ayın başlangıcı.
Artık ek gıdalara başlıyoruz. Sevgili doktor amcamız kendisi gibi çok yumuşak bir geçiş yaptı reçetimizde göründüğü gibi . Sonunda içime tümüyle sinen bir doktor buldum . Tavsiye üzerine gittiğim Çekirge Doruk Hastanesinde Atilla Güray bey ve bende gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim .Oldukça ilgili ,kendine güvende hissettiren bir yanı var  vede hastane ortamında olmasına rağmen muayene süresi uzun soluklu . Bilgi vermem gerekirse Hastanenin üst katında 4 oda ona ait olduğundan bebeğinizi stres olmadan soyma ve giydirme olayını rahatlıkla atlatıyorsunuz. Aşırı yoğunluk olduğunu biliyorum bu sebeple ilk randevuyu tercih ederseniz bekleme olayını minimize edersiniz.

Gelelim bizim menüye .
Aras hastaneden  evine geldiğinde açlıktan ağlamaya başlar . Tabi henüz süt yok spontan doğum olmasına rağmen 1 hafta ciddi sıkıntı yaşadık.Evde devam sütü yok, uygun biberon yok bendede akıl ,mantık gibi düşünme yetisi yok. Hiçte araştırmamışım ne yedirilir içirilir ,zırt diye süt gelicek ya çeşmesinden . Geleneksel anane dürtüsüyle eczanemize koşan babamız elinde SMA ile belirir kapıda . Ama ben inatla hayır mama değil anne sütü içicek benim kuzum diye az inletmedim yavruşu açlıktan . Memnun kaldığım SMA ile başından bu yana anne sütüne mama takviyesiyle bugünlere geldik şükür.
Yeni bebelilere önerim ki çok önemli olduğunu düşünüyorum , Ne olursa olsun SAĞIN pompayı başucunuzdan eksik etmeyin bebeğiniz emdikten sonra bile kalanları toplayın . Eğer ben bu şekilde hareket etseydim devam sütüne hiç ihtiyaç duymayacaktık. Neyse olan oldu artık ikincilere , üçüncülere inşallah :D 
 ZİNCO gaz için kullandığım bitkisel yağdan inanılmaz memnunum doğduğu günden buyana mutlaka günde 3 defa veriyorum . Gerçi artık çok ihtiyaç duymamakla beraber başka çözümler ürettim .
Kaynattığım ıhlamurun içine attığım bir tutam çörek otu gaz olayını kökünden ve anında çözmekte .Yine anane reçetesi
Yeni doğana verilmez sanırım ama azıcık büyüdüğünde başka alternatif aramayın derim .
Birde devam sütüyle beslenen yavrucukların biberonlarına 1 damla zeytinyağıyla kabızlık probleminden kurtulmuş olursunuz . Doktor tavsiyesidir söylüyeyim . 
Milupanın reklamı gibi olucak ama adamlar yapmışlar ne diyebilirim .
Tüm ürünlerinde bildiğin lezzet var.
Bizim kuzucuğa hazırladığım herşeyden bir yudum tatmak gibi refleks gelişti . Bilmem lazım nasıl birşey tükettiğini. Şu sütlü irmikli şeysi  gece için hazırladığım karışımından resmen kaşık kaşık yiyesim var o derece yani .
Ve dün akşam ilk defa yoğurt mayaladım . Uzun süredir pastorize yoğurt tüketmiyoruzda bu denli az miktarı tutturabilirmiyim diye düşünmeden edemedim . Hoşş makinaları varmışta , herşeyin makinasını almak bana pek içaçıcı gelmedi .Süt biriktirme şişesinde 150 cc pastorize süte 1 çay kaşığı yoğurt koyarak günlük yoğurdumuzu elde etmiş oldum . Az önce tadına baktığımda oldukça keyifli geldi . Yiyecekmi bizim minikkuş bilinmez birkaç saat sonra deneyip , göreceğiz. Bu arada milkway ın süt biriktirme şişeri çok kullanışlı . Gönül isterdi sütlerle dolsun taşsında ben farklı amaçlarla kullanır oldum . Pompa olarak Medela 'yı kullanıyorum ve bu şişelerde o pompaya uyumlu olduğu için daha rahat ettim sanki .
Meyvesuyu yerinede rendeleyip püre haline getirdiğim meyveleri kaşıkla vermeyi tercih ediyorum, artık minik parçalarla tanışalım diye.

Son  günlerdeki favori aksesuarımız . 

Sıkıca tut kuzucuk sakın bırakma , ilk oyuncağımız sevgili Sülo
Sevdiğim bi arkadaşım derki İkea nın tüm oyuncaklarıhakkıyla  laıkıyla sonuna kadar kullanabilirsin,  hepsi amacına uygun tasarlanmış  . Hakikaten Aras'ın tercihide bu yönde oldu.

 Birkeresinde onları oldukça samimi yakaladım .

Bir Terazi Venüs bebeği genelde feminendir  ,sanat estetik ve güzellik onun için önem taşır. Hal böyle olunca kendisini kaplumbağa terbiyecisiyle konuşurken görürseniz şaşırmayın . 
Artık görmekten öööğ gelen bu tabloyu evin öylesine astığımız bu köşe kıymetlimiz artık . Pek seviyoruz renklerini , sohbetini .

Yeniliklerle dolu bir hafta diliyorum .

10 yorum:

tubitos dedi ki...

canım yaa ne güzel tavsiyelerde bulunmuşsun. ben de gerekmez diye pompa almayı düşünmüyordum ama demekki gerekiyor. yani diyorsunki her emzirmeden sonra pompayla kalanları topla öyle mi? şu medelayı bi inceliyeyim. kuzucuk da kocaman olmuş, bi de sana çok benziyor yahuuu yerimmm onu maşallah kocamann

Elifinelizi dedi ki...

Aydınlatabildiysem ne mutlu .
İnan neyin gerkeli neyin gereksiz olduğunu tahmin etmekte güçlük yaşadığın bir süreçmiş .
Sütün çoğalması için sürekli boşaltmak gerekiyormuş .
Belki senin böyle sıkıntıların olmuyacak direk emzirip rahat eden arkadaşlarım var ama bizim bebe bildiğin keçi inatlı olunca çokk ama çokk zorlandık bu konuda sonunda pompayla başnaşa kaldık zaten .
Medeladan memnunum oldukça ama uç kısmının kapağı yok biryere giderken yanımda taşıması zor oluyor
. Eğer aventinkisinde kapak varsa onuda tercih edebilirsin .
Banamı benziyor :) genelde eşime benzetiyorlar , yemelik zamanlarımız yaklaşıyor azcık etlendik butlandık

Aktuelmoda dedi ki...

Öncellikle kocaman maşallah...Gerçekten zaman onlarla su gibi akıp geçiyor tatlım..Bizim doktorumuz ek gıdaya geçiş yaptırmadı,oysa kilo alımıda oldukça azdı bu ay..Ayda kaç gram alıyor canım oğluşun bu ara kilo olayına fena takmış durumdayım.Sağlıklı günler,öpücükler canım..

Elifinelizi dedi ki...

canım benim çok haklısın anlamak zor zamanı . açıkçası ben doktorumuzu beklemeden başlamıştım bir takım şeylere . Özellikle faydalı olduğunu düşündüğüm şeylerden tattırmaya . Önemli olan sağlıklı besinleri tercih etmek tuzsuz ,şekersiz vss.
Bazı doktorlar çok katı olabiliyor bu konuda .
Birde öenmli olan bebeğin ne istediği o zaten kendisi şekil veriyor olaya .
Aras son zamanlarda oldukça uyumamaya başlamıştı . Artık zombiye dönmüştüm . meğer anne sütü ve devam sütü artık yetmiyormuş ve bende doktora sormadan şu tahallı karışımdan almış ve az miktarda yapmaya başamıştım .
Aras 3 kg dünyaya geldi şimdi 6,5 kilo ayda 850 -900 gr tekabül ediyor ortalama kilo alışı
Çok takılma bence üzme kendini bunun için ,sadece bebeğini dinle sağlık problemi olmuyorsa geresinin hiçbir önemi yok .
Aras sanırım hiçbir zaman topaç gibi bir çocuk olmuyacak bende bundan çok memnunum doğrusu . Uzulları boyu biraz farklı Dediğim gibi önemli olan sağlıklı olması . Aç kaldığında ağlayan , fazlasınıda çıkaran bir kuzucuğun varsa bence onun yönlendirmesiyle hareket etmekte fayda var . pek onaylamadığım birşeydi bebeğim tarafından yönetilmek ama eğer öyle mutluysa boynum kıldan ince .
Kuzucuğu öp benim için .

BlogVintage Duygular dedi ki...

Ay Elif öyle güzel zamanlar ki.. Öyle özlüyorum ki,anlatamam. Tabii simdide ayri bir bal kuzum,ama zaman bebeklik hallerine doyamadan geciyor. Benim kuzumunda sevdigi böyle bir tablo birde lambasi vardi. Öperim kücük prensin süt kokulu miss dudaklarindan

Elifinelizi dedi ki...

Gerçekten seni şimdi daha iyi anlıyorum . Biliyormusun birgün ''kuzum uyurken onun videolarını izliyorum , özlüyorum ''yazmıştın . Şimdi bende kendimi pc başında gecenin bir yarısı fotoğraflara videolara bakarken buluyorum . evet evet seni şimdi çok iyi anlıyorum . bizde seni öpüyoruz

Dilekce.. dedi ki...

Merhaba, maşallah kuzucuğa.. Ayrıca çok faydalı oldu verdiğiniz bilgiler.. Benim oğlum da henüz 55 günlük ve sadece anne sütü alıyor, ama ben şimdiden ek gıda konusundaki önerileri dinleyip bişeyler öğrenmeye çalışıyorum.. ilerde kullanmak üzre. ayrıca şu sağma konusunu da dikkate alıcam.. teşekkrüler.. haa bu arada aras'ın çok güzel olduğuna emin olduğum odasından bir kaç foto paylaşmayı düşünür müsünüz?

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

ay beni seni yeriiiiiim. annesi benim yerime bi isirik alir misin gidisiyla, dombili ayaklarindan. masallah size, allah nazarlardan saklasin...

Elifinelizi dedi ki...

faydalı olduysa ne mutlu sadece anne sütüyle besleniyorsa süperrr . boşver ek gıdaları süt kuzusu devam etsin uzunca bir süre inşallah . Odasında halen eksikler ama ilk fırsatta paylaşacağım

Elifinelizi dedi ki...

yayaaa tam ısırılma zamanımız biliyormusun :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...