8 Ocak 2011 Cumartesi

Eskimeyen Yüz


Yoğun bir hafta daha geride kaldı . Uzun zamandır planladığım ama bir türlü fırsat bulamadığım değişikliğe en sonunda başladım. İlk çalışmam bir türlü eskimeyen ama artık görmekten sıkıldığım sandelyeler oldu.


Öncelikle gerekli malzemelerin temini için ufak çapta bir alışveriş yaptım. Aradığım boy ve renkte püskül bulamadığım için şu dantel, oya vs için  kullanılan filoş iplerden alıp kendim yapmak zorunda kaldım. Sanat malzemeleri satan mağazadan   ahşap boyasını temin ettim . Bildiğimiz bulaşık süngeriyla uygaladım , böylesinin daha kolay olduğunu düşündüm. Kumaş tercihimi kadifeden yana kullandım. Oturma yerinin kalıbını çıkardıktan sonra ince kanal diktim ve o kanaldan lastik geçirerek eski kılıfın üzerini kapladım.


Başladım boyama . Bu kısmı en sancılı süreçti. 1 kat 2 kat 3 kat derken en sonunda tamamiyle istediğim beyazlığa ulaştım. Boyayı inceltmeden kullandım ki kısa sürede sonuca kavuşayım.
Boyama işlemi bittikten sonra sıra geldi püskülleri monte etmeye. Yine kumaşıma uygun renkte kurdela bulamayınca kumaşın kendisinden 3 cm kalınlığında şeritler kestim . Önce püskülü metal parçalara sonrasındada metal parçayı şerit şeklindeki kumaş parçasına dikerek tutturdum . Yapıştrıcı ürünler malesef yeterli olmadığı için dikmek daha sağlıklı oldu.

Bu işlemler sırasında yine herşeyi unutup 3, 4 saatlik terapi yapmış oldum. Gerçi hafta sonunun yorgunluğuyla birleşince pesetmek üzereydimki sonuca olan merekıma yenik düştüm .


Artık pembe beyaz bir yemek solonum var. Yeni suretleriyle  sandalyerim yerlerini aldılar. Gerçi bu daha başlangıç  . Devamı ilerleyen günlerde. 


10 yorum:

sünter dedi ki...

ilerleysen günleri merak ettim simdi:)
Cok güzel olmus, insan hep ayni esyalari kullanmaktan bikiyor, ha deyincede degistirilmiyor ama böylece degisikliyi yakalayabilir. Cok hos.....

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

ne kadar güzel olmuş, ellerine sağlık,. Bu kadar değişiklik bile ne kadar iyi gelmiştir.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok güzel olmuş ablası, eline emeğine sağlık. Maşallah demem lazım sana, güzel bir pazar diliyorum. Sevgiler.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

çok hoş olmuş .harika görünüyor püskülleri çok yere yakıştırıyorum ayrı bir zenginliği var ellerine sağlık
bir an kendi evimde düşündüm bu sandalyeyi:))) BADEM püskül işine bayılırdı.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık :) elinin deydiği yerlerde gerçekten güzel izler bırakıyorsun sevgiler güzel haftalar :))

Elifinelizi dedi ki...

Sünter;Ben bayılıyorum eskileri yenilemeye , zaten aradığın şeyi bulmakta zorlanıyorsun . Bulmuşkende kola kolay vazgeçemiyorum.

Elifinelizi dedi ki...

Zeynep Bedenen biraz yoruldum ama gerçekten iiyi geldi .

Elifinelizi dedi ki...

Sağol Afet ablacım. Ben cevap yazana kadar pazartesi oldu.:)
Ben de iyi haftalar diliyorum o zaman ...

Elifinelizi dedi ki...

Evet Hatice abla püsküller tam bademe göre :)

Elifinelizi dedi ki...

Teşekkürler Burcu.. sevgiyle yapılan herşey güzel oluyor biliyormusun ??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...