27 Şubat 2011 Pazar

Geleceğe susamak

Ispanaklı fırın makarna


Herkeze iyi pazarlar. 
Aslında keyifli ve leziz bir paylaşım için blogumu hazırlmıştım ki , izlediğim video tamamiyle alt üst etti beni.
Doğaya olan düşkünlüğümü her şekilde hayatıma dahil etmeye çalışıyorum sürekli , ama onu korumak adına yaptıklarım öyle kısıtlıki . Videoyuda izledikten sonra içim yandı tutuştu. Biliyorum yine elimden bir şey gelmiyecek , ama belki bu yayınla bir zincir oluşturup , çığlığımı duyurma şansım olucak.
Hala yüreği hayata büyük umutla bağlı olanlar video için bir tık

Bu arada makarnanın tarifini merak edenler için;
                                Malzemeler
                              *Yarım paket makarna     ( diriliğini sevdiğim için barillayı tercih ediyorum)
                              *Yarım kilo ıspanak            (keşke yıkanmışını almaya cesaretim olsa)
                              *1 adet orta boy kurusoğan    ( ben soğanı sevdiğimden dolayı 2 adet kullandım)
                              *1 büyük diş sarımsak
                              *1 yemek kaşığı tereyağ         ( itiraf ediyorum ben 2 yemek kaşığı kullandım )
                              *100 gr eski kaşar veya taze
                              * Arzuya göre beyaz peynir
                               Beşamel sosu için ;
                              * 1 su bardağı süt
                              * 1 çorba kaşı un
                              * 1 yemek kaşığı tereyağ    (itirafta bulunmuştum:)))
                              Hazırlanışı;
       Makarnamızı biraz diri kalıcak şekilde bir tutam tuz ile haşlıyoruz. Tereyağda önce soğanı , sarımsağı ve ardından ıspanaklarımızı 10 ' kavuruyoruz. Beşamel sosu haşlanmış makarna ile harmanlayıp, fırın kabına sırası ile beşamel sosa bulanmış makarna , kavrulmuş ıspanak, beyaz peynir(azıcık et bulyon rendeliyebiliriz) makarnanın kalanı ısıtılmış fırına hemencecik koyuyoruz.  derece veremiyorum herkezin fırını farklı ısılarda pişiriyor. son dakikalarda üzerine rende kaşar. afiyet olsun.( Yağ ve peynirde tercihi kendi damak tadınıza göre ayarlarsanız vicdanım kalori konusunda rahat edicek)
   

Bomba bir tarif daha . yeni tanıdığım sevgili Özge süpersin . Şurdaki tarifi olduğu gibi uygularsanız şahane bir lezzet ortaya çıkıyor . Teşekkürler . Tabi bende üzrinde yeni bir uygulamayla en yakın zamanda paylaşacağım.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar afiyet olsun sevgiler :)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

afiyet olsun! o kadar mutlu oldum ki beğendiğinize.. ben biraz daha küçük biraz daha puffffff yapıyorum hatta - ve ne yalan soyleyeyim sık sık yapsam da her fotoğraf gördüğümde gene istiyorum:) seviyorum pufffff mini krepleri:)

Adsız dedi ki...

makarna çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...